O GRZE



Marias Pass

Położenie

Północno-zachodnia Montana

 

Długość trasy

168 mile (270 km.)

 

Przewoźnik

The Burlington Northern i Santa Fe Railway Company (BNSF)

 

Ograniczenie na trasie

60 mph

 

Pociągi dla gracza

Dash 9-44CW, GP38-2

 

Stacje kolejowe

Whitefish, Kalispell, Columbia Falls, Conkelly, Nyack, Red Eagle, Pinnacle, Essex, Java, Blacktail, Marias, Summit, Bison, Glacier Park, Spotted Robe, Browning, Blackfoot, Piegan, Cutbank, Teton, Shelby

 

O trasie

Train Simulator zawiera całą główną linię BNSF od Shelby do Whitefish, która jest aktualnie obsługiwana przez The Burlington Northern i przedsiębiorstwo Santa Fe Railway Company oraz Kalispell Branch.

Będziesz poruszał się na zachodzie, droga prowadzić będzie po preriach Montany, obsianych polami pszenicy, zobaczysz stada bydła i miniesz kilka małych gospodarstw rolnych prowadzących rancho, przez cały ten czas patrząc na zbliżające się wzniesienia skał Montany. Na 84 mili między Shelby i Marias Pass, wjedziesz na wysokość 1,950 stóp, ale dzięki wysiłkom z Great Northern i jej konstruktorów, nigdy nie przewyższysz stopnia o 1.2%.

 

 

Raz robisz długą, twardą wspinaczkę do Marias Pass co staje się naprawdę fajną częścią podróży: szczęśliwie puszczając w obieg twój pociąg, na 79 mili w dół 1.8% na 1 stopień przechylenia, gubiąc tym samym 2,173 stóp wysokości. A przejeżdżać będziesz przez takie znane miasta jak: Blacktail, Red Eagle oraz Columbia Falls. Gdy spojrzysz w prawo z boku ujrzysz Essex (18 mil na zachód) i będziesz widział sławny Zajazd Izaak Walton, były barak firmy Great Northern i punkt załogi utrzymania. Teraz ten budynek zyskał sobie sporą popularność wśród fanów kolei oraz wśród podróżnych.

Nie musisz się spieszyć, zrób to bezpiecznie, a dostaniesz swój skład punktualnie do Whitefish. Tylko nie zapominaj nacieszyć się scenerią.

 

Historia trasy

W 1980 roku Great Northern Railway była większą firmą kolejową wśród takich firm jak Midwestern Railroad. Działa na obszarach: Minesota, Północna Dakota, Montana i Manitoba. Jednakże pewien człowiek James J. Hill który zrezygnował z Great Northern Railway, przeszedł do mniejszych firm kolejowych z pewną wizją. Domagał się od Northern Pacific Railroad budowy połączenia Rockies and Cascades do Puget Sound. Hill wygrał przetarg i wybudował linię, która łączyła Great Lakes (Wielkie Jeziora) wraz z Pacyfikiem. Konstruktor tym samym zyskał miano "Budowniczy Imperium".

Koleje umożliwiły Stanom Zjednoczonym powiększenie gospodarki na zachód kontynentu. Zakończenie pierwszej transkontynentalnej kolei , w której brał udział Central Pacyfik i Railroads Pacyfiku Union, w 1869 było tylko początkiem. Inne linie poszły zarówno na północ i na południe, ponieważ kolej w Stanach byłą bardzo potrzeba do dalszego rozwoju gospodarki, uprzemysłowienia i polityki. Przemysłowym liderom bardzo zależało na tym aby wreszcie powstała sieć połączeń kolejowych, które by przewoziły towaru z miejsca na miejsce co bardzo usprawnia działanie gospodarcze.

Tory docierały dalej na zachód, a dla przypomnienia było to w XIX wieku, kiedy to zaczęła się kolonizacja obszarów rolniczych, przemysłowych oraz górskich. Jednakże nie wszystko szło zgodnie z planem. Budowniczowie torowiska napotkali co rusz na nowe problemy. Jednym z nich był skaliste góry, przez które miała ciągnąc się sieć. Southern Pacific zrównał po drodze nizinę budując tym samym połączenie z Nowym Meksykiem, Arizoną aż do Kalifornii, kiedy to w 1883 roku Northern Pacific uderzał w stronę Montany.
 

Zadaniu podjęła się również firma Great Northern Railway, by znaleźć niższe wzniesienie dla przejścia do Montany. W 1893 przedsiębiorstwo odniosło sukces, w procesie tworzącym jeden z najbardziej spektakularnych linii szyny w wszystkim Północnej Ameryce: przejście Skalistych Gór o 5,213-stopa zwaną Marias Pass. W następnym wieku linia, teraz obsługiwana przez The Burlington Northern i Santa Fe Railway Company pozostają dramatyczną i zapierający dech, symboliką "amerykańskiego robotnika kolejowego".

 

Dodatkowe źródła

www.bnsf.com

copyright © 2003-2014 TrainSim.pl    design by Nemesis    all rights reserved