O GRZE

Northeast Corridor

Pooenie

Wschodnie Stany Zjednoczone, Pensylwania, Filadelfia, Waszyngton

 

Dugo trasy

135 mile (220 km.)

 

Przewonik

Amtrak

 

Ograniczenie na trasie

125 mph (ok. 240 km/h)

 

Pocigi dla gracza

Acela Express, Acela HHP-8

 

Stacje kolejowe

Philadelphia, Chester, Claymont, Wilmington, Elkton, Perryville, Aberdeen, Edgewood, Baltimore, BWI Airport, Odenton, New Carrolton, Washington

 

O trasie

Sekcja Northeast Corridor umodelowaa w grze Train Simulator bya kiedy nazywana lini Pennsylvania Railroad, ktra ciga si midzy Filadelfi i Waszyngtonem. Teraz na trasie Corridor "rzdzi" firma Amtrak, wznawiajc na ten odcinek wiele pocigw pasaerskich swojej rodzimej produkcji. Tras zaczynasz od Filadelfii, ktra biegnie przez takie okolice jak Wilmington. Kierujc si dalej na poudnie przejedasz przez Chesapeake Bay. Kilka minut, gdy skrzyujesz rzek Susquehanna w Havre de Grace (Maryland), znajdziesz si niedugo w Baltimore. A od tej stacji szybko dotrzesz superpocigiem do miasta Waszyngtonu.

 

 

Amtrak przeprowadza napity plan z szybkim pocigiem, zwanym Acela Express, pokonujc dystans od Filadelfii do Waszyngtonu w czasie nie duszym ni ptorej godziny. Po drodze Acela zatrzymuje si w Wilmington, Baltimore, na Stacji Portu Lotniczego BWI oraz w Nowym Carrolltonie. T tras, z postojami pokonuje w dwie godziny. Czy uda Ci si to osign?

 

Historia trasy

Do dugo kolej Ameryki bya spka The Pennsylvania North America, ktra otrzymaa w 1846 status, ktry pozwoli na powikszenie terenu kolejowego z Filadelfii po Pittsburg, pokonujc tym samym gry Allegheny. Wwczas ten odcinek by wielkim darem dla mniejszych przedsibiorstw.

Budujc, kupujc i dzierawic, firma od 1872 zostaa w kocu "sponsorowana" przez rzd. Wwczas wtedy kolej przez nastpne 60 lat stworzya nowy program linii i poprawy swoich usug, a w 1908 mg rzdzi ju na wieym powietrzu we wspaniaym Waszyngtonie. Od Przez dwa lata od 1933 rozpocza si elektryfikacja wszystkich linii midzy Nowym Jorkiem i Waszyngtonem.

Konkurencja pasaerska wzdu stawaa si ju bardzo intensywna, coraz bardziej przeciwstawiajc si PRR przez usugi Baltimore i B&Zero Ohio. A sami klienci korzystali z co rusz nowych osigni technicznych i zacht danej firmy. Na trasach mona byo jedzi legendarnymi pocigami taki jak: Colonia, Senator, The Congressional czy te Yankee Clipper. Byo w czym wybiera. Kada z firm miaa swojego faworyta i robia wszystko aby jej dochody co ruch wzrastay.

Podczas II wojny wiatowej, Northeast Corridor przeywa wielkie zatoczenie, w ktrym usugi oferowane przez PRR wzrosy czterokrotnie. Powojenny okres nie przynosi ju takich zyskw, gdy zaczto masow produkcj samochodw i ciarwek. Pniej wkroczyy lotnictwo i to ju cakowicie wpyno na biznes kolei. I od 1950 kolej stawaa ju powoli w coraz wikszych dugach finansowych.

W 1968 PRR, otrzymaa w zamian nastpnego wroga New York Central Railroad (Centralna Kolej Nowego Jorku). Ale i ona nie utrzymaa si zbyt dugo na rynku. Po dwch latach ogosia bankructwo. Wwczas zastanawiano si ponownie nad usug pasaersk. Penn Central przeszed na stron niedawno utworzonego Amtraku. W 1976 rzd utworzy Consolidated Rail Corporation (Skonsolidowan Korporacj Szyny), zwan inaczej Conrail chcc dobrze ju kontrolowa dziaania Penn Central i innych mniejszych firm przewozowych, ktre miay w najbliszym czasie splajtowa.

Dla Amtraku Northeast Corridor by zarwno okazj jak i wyzwaniem. Za czasw PRR, zastanawiano si nad rozwojem programu pasaerskiego, ktry w pewnym okresie przejawia si obfitoci finansow. I rwnie tej okazji nie chcia zmarnowa Amtrak. Zacz przedua program, ulepsza go na rne sposoby nabywajc nowe lokomotywy, wagony pasaerskie. Te wysiki zaowocoway dopiero w tym okresie, kiedy to Amtrak wprowadzi superszybkie pocigi Aceli i zacz wiadczy z nimi nowe usugi.
 

Dla fanw kolei i entuzjastw na caym wiecie, fraza "Northeast Corridor" ("Pnocno-wschodni Korytarz") znaczy szybko przejeda przez miasta i dojecha do wybranego celu.

Od 150 lat szyny Northeast Corridor rozcigaj si od Bostonu przez Massachusetts do Waszyngtonu aeby kontynuowa tradycj przej amerykaskiego biznesu, przemysu i rzdu.

Dzi Northeast Corridor jest miejsce na ktrym poruszaj si szybkobiene pocigi Aceli, najszybsze w caej Ameryce. W grze, bdziesz mg przejecha odcinek od Filadelfii do Waszyngtonu, na sekcji Corridor (Korytarza), ktry kiedy nazywany by Pennsylvania Railroad (PRR), czyli tumaczc Kolej Pensylwanii.

 

Amtrak

Amtrak jest jedynym amerykaskim przewonikiem, ktrego wacicielem jest rzd federalny. W zasadzie Amtrak obsuguje tylko przewozy pasaerskie. W zasadzie - gdy nie ma przeszkd, aby kady dalekobieny skad, jadcy kilka tysicy mil, zabiera ze sob adunki - gwnie naczepy samochodowe.

Firma obsuguje rne klasy przewozw. Z jednej strony s to przewozy pomidzy bliskimi aglomeracjami, obsugiwane krtkimi skadami, z lokomotywami na kadym kocu.
Oprcz przewozw midzy ssiednimi aglomeracjami, Amtrak synie z luksusowych dalekobienych pocigw o bardzo poetyckich nazwach ('California Zephyr', 'Southwest Chief', 'Texas Eagle', czy 'Empire Builder') przemierzajcych tysice mil (znaleziony przeze mnie w rozkadzie 'Sunset Limited Route' jedzie 2.770 mil w 62 godziny i 25 minut z Los Angeles (CA) do Orlando (FL)). Pocigi prowadzone s dwoma-trzema spalinowymi lokomotywami, za w skadzie znajduj si luksusowe wagony sypialne, wagony obserwacyjne, restauracyjne i w kocu pocztowe czy te towarowe.

 

Dodatkowe rda

www.acela.com

www.amtrak.com

copyright © 2003-2014 TrainSim.pl    design by Nemesis    all rights reserved