O GRZE



Settle - Carlisle

Położenie

Północno - zachodnia Wielka Brytania

 

Długość trasy

72 mile (116 km.)

 

Przewoźnik

Midland Railway, LNER

 

Ograniczenie na trasie

105 mph

 

Pociągi dla gracza

Flying Scotsman LNER No.4472

 

Stacje kolejowe

Carlisle, Armathwaite, Lazonby, Langwathby, Appleby, Kitby Stephen, Garsdale, Dent, Ribblehead, Horton (Ribblesdale), Settle

 

O trasie

Symulator pociągu zawiera całą linię od Settle do Carlisle z roku 1920. Będziesz przejeżdżał przez piękną okolicę, gdzie murki kamienne oddzielają pole jęczmienia, pastwiska krów. Umiejętnie kontroluj użycie pary, gdyż wjeżdżając na liczne górki, do Blea Moor raczej nie możesz się zatrzymać na pustkowiu, ażeby Twoi pasażerowie nie poczuli się zawiedzeni. Jeśli chcesz podtrzymać słynną historię pociągu ekspresowego Flying Scootsmana (Latającego Szkota) - to jednak bądź na każdej stacji o czasie...

 

Historia trasy

Zbudowana w roku 1870, by pokazać, że można się szybko poruszać koleją. Wówczas w tamtych czasach pobicie rekordu prędkości dążyło do jak najlepszemu prestiżu firmy przewozowej. Rywalizacja między kolejami angielskimi, a szkockimi przerodziła się szaloną manię w walce o klienta. Linia Settle & Carlisle Railway ("S&C") była chyba najbardziej dramatyczną angielską linią przewozową. Ciągnęła się przez Park Narodowy Yorkshine przez Peniny, jadąc obok kolejnego Parku "Dzielnicy Jeziora" na zachodzie.

Setki budowniczych tej trasy straciło życie, od nieszczęśliwych wypadków, poprzez walki, a skończywszy na ospie. Szczególnie budując most Ribbleshead, który w swojej konstrukcji posiada 24 masywne łuki kamienne na wysokości 104 stóp i jednym przęśle o długości 31 metrów ponad wrzosowiskiem. Przy jego właśnie budowie zginęło bardzo dużo ludzi, aż kolej zapłaciła na ekspansję miejscowego cmentarzyska.

Midland Company chciało wybudować jak najprędzej szybką linię dając jej przezwisko linii "Wleczącej". Wyszczególniło nachylenia nie większe niż 1 w 100, na ciężkim pociągu, "fireman" mógłby użyć, aż pięć ton węgla i linia czasami została użyta jako próbny szlak, by porównać władzę różnych lokomotyw i konkurencję. S&C jest wyzywającą linią dla maszynisty o każdej pogodzie, ale jego wyzwania są osiągalne podczas wiosny i wichrów jesieni i podczas zimy.

 

Dodatkowe źródła

www.flyingscotsman.co.uk

copyright © 2003-2014 TrainSim.pl    design by Nemesis    all rights reserved