W tym artykule opisano sposób rozwiązywania
następujących problemów związanych z dźwiękiem, które występują w grach
firmy Microsoft wymienionych na początku tego artykułu:
• |
Nie ma dźwięku. |
• |
Dźwięk jest za cichy. |
• |
Dźwięk jest zniekształcony lub słychać
trzaski. |
• |
Komputer przestaje odpowiadać („zawiesza
się”) podczas odtwarzania dźwięku. |
Aby rozwiązywać problemy związane z dźwiękiem występujące w grach firmy
Microsoft, należy wykorzystać następujące metody w podanej kolejności.
Metoda 1: Zmniejszenie sprzętowego przyspieszenia dźwięku DirectSound
Jeśli na komputerze jest zainstalowany
program Microsoft DirectX 6.0 lub nowszy, wyłącz sprzętowe
przyspieszenie dźwięku DirectSound:
1. |
Kliknij przycisk Start,
a następnie kliknij polecenie Uruchom. |
2. |
W polu Otwórz wpisz
polecenie dxdiag, a następnie
kliknij przycisk OK. |
3. |
Kliknij kartę Dźwięk. |
4. |
W obszarze Funkcje DirectX
przesuń suwak Poziom sprzętowego przyspieszenia dźwięku
do końca w lewo (ustawienie Brak
przyspieszenia). |
5. |
Kliknij przycisk
Zakończ, a następnie uruchom
grę. Jeśli będzie słychać prawidłowy dźwięk, powtórz te same
kroki i zwiększ poziom sprzętowego przyspieszenia dźwięku o
jeden szczebel, a następnie spróbuj ponownie uruchomić grę. |
Jeśli problem będzie występował nadal, przejdź do metody 2.
Metoda 2: Czysty rozruch
Podczas uruchamiania systemu Microsoft
Windows w normalnym trybie pewne programy uruchamiają się automatycznie
i działają w tle. Mogą to być na przykład programy antywirusowe i
programy narzędziowe systemu. Między tymi programami a grą może wystąpić
konflikt powodujący zniekształcenie dźwięku lub zaprzestanie jego
odtwarzania. Wykonanie czystego rozruchu przed uruchomieniem instalatora
zapobiega automatycznemu uruchamianiu tych programów. Aby uzyskać
dodatkowe informacje o tym, jak wykonać czysty rozruch, wykonaj kroki
właściwe dla danej wersji systemu Windows. Należy kliknąć następujący
numer artykułu w celu wyświetlenia tego artykułu z bazy wiedzy Microsoft
Knowledge Base:
331796
Gry: Jak wykonać czysty rozruch, aby zapobiec zakłócaniu gry przez
programy uruchomione w tle.
Odwiedź następującą witrynę firmy Microsoft w sieci Web w celu pobrania
i zainstalowania najnowszej wersji programu DirectX:
www.microsoft.com/windows/directx/downloads/default.asp.
Jeśli problem występuje nadal, przejdź do metody 4.
Skontaktuj się z producentem karty dźwiękowej w celu uzyskania i
zainstalowania najnowszej wersji sterownika do danej karty dźwiękowej.
Aby uzyskać informacje o tym, jak skontaktować się z producentem karty
wideo lub karty dźwiękowej, zobacz sekcję „Materiały Referencyjne” w tym
artykule.
Można także odwiedzić następującą witrynę firmy Microsoft w sieci Web i
zobaczyć, czy są w niej dostępne aktualizacje sterowników:
http://windowsupdate.microsoft.com. Aby zidentyfikować nazwę i dostawcę sterownika dźwięku:
Produkty omówione w tym artykule są wytwarzane przez producentów
niezależnych od firmy Microsoft. Firma Microsoft nie daje żadnych
gwarancji, domyślnych ani żadnego innego rodzaju, odnośnie do
wydajności lub niezawodności tych produktów. Serwis TrainSim (na
którym obecnie znajduje się ten artykuł) również nie bierze
odpowiedzialności za niepożądane skutki.