Hisatsu Line
Położenie
Wyspa Kyushu (Japonia)
Długość trasy
53 mile (86 km.)
Przewoźnik
Kyushu Railway Company
Ograniczenie na trasie
85 km/h
Pociągi dla gracza
KIHA 31
Stacje kolejowe
Yatsushiro, Dan, Sakamoto, Haki,
Kamase, Setoishi, Kaiji, Yoshio, Shiroishi,
Kyusendo, Isshochi, Naraguchi, Watari,
Nishi-Hitoyoshi, Hitoyoshi, Okoba, Yatake,
Masaki, Yoshimatsu
O trasie
Train Simulator zawiera sekcję
linii między Yatsushiro i Yoshimatsu. Sekcja
między Yatsushiro i Hitoyoshi nazywana jest
Rzeczną Linią, ponieważ biegnie ona obok rzeki
Kuma. Na linii są 24 tunele podgórskie. A ta
sekcja między Hitoyoshi i Yoshimatsu nazywana
jest Linią Górską.
Pociągi wchodzą na stromy stopień do górskiej
przełęczy (540 metrach nad poziomem morza)
używając dwóch kolejek górskich i pętlę. "Isaburo
/ Shinpei" to krajoznawczy pociąg,
przejeżdżający dalej niż sekcja w grze, w celu
zatrzymywania się w punktach obserwacyjnych,
ażeby pasażerowie mogliby zwiedzać krajobraz -
to jedno z lepszych miejsc w Japonii na którym
można podziwiać widoki z pociągu. Długa stacja
pozwala pasażerom dostać się już bez pociągu,
ażeby mogli zbadać otaczający obszar przed
ogrodzenie. W roku 1900, poruszały się tam
lokomotywy parowe, ciągnąc towary i pasażerów.

Dzisiaj, linia Hisatsu jest użyta
głównie dla malowniczych podróży za dnia z
pociągami składającymi się z jednego albo dwóch
wagoników. Czasami, historyczne parowe
lokomotywy są użyte do specjalnych wycieczek.
Historia trasy
Zbudowana w pierwszej dekadzie
1900 roku, linia Hisatsu była główną linią
kolejową w prefekturze Kagoshima na japońskiej
wyspie Kyushu.
Przy budowie trasy zginęło kilku ludzi,
szczególnie w miejscu kopalni Yatake, w której
należało zrobić tunel dla szyn. W tym miejscu
zostały wkopane dwie kamienne płyty, które mają
uczcić pamięć tych, którzy pracowali wytrwale
nad budową Histatsu, pamiętać ich męki a mimo to
zginęli podczas jej budowy. Napis na płycie
brzmi: "Teraz jesteśmy w stanie, by
przetransportować ludzi i ciężkie dobra na
dalekie odległości, ponieważ to podróże
kolejowe, nawet przez trudno dostępne obszary
potrafią dojechać wszędzie". Yamagata Isaburo
umieścił pierwszą płytę w wejściu do Tunelu
Yatake, skierowaną do miasta Hitoyoshi, a Goto
Shinpei umieścił drugą płytę w innym wejściu
tunelu, skierowaną do Yoshimatsu. Dlatego,
pociągi jadące w stronę płyty umieszczoną przez
Isaburo Yamagata są nazywane "Isaburo", a
pociągami jadące do drugiej tablicy umieszczonej
przez Goto Shinpei nazywane są "Shinpei".
Dodatkowe źródła
www.jrkyushu.co.jp
|