Marias Pass
Położenie
Północno-zachodnia Montana
Długość trasy
168 mile (270 km.)
Przewoźnik
The Burlington Northern i Santa
Fe Railway Company (BNSF)
Ograniczenie na trasie
60 mph
Pociągi dla gracza
Dash 9-44CW, GP38-2
Stacje kolejowe
Whitefish, Kalispell, Columbia Falls, Conkelly,
Nyack, Red Eagle, Pinnacle, Essex, Java,
Blacktail, Marias, Summit, Bison, Glacier Park,
Spotted Robe, Browning, Blackfoot, Piegan,
Cutbank, Teton, Shelby
O trasie
Train Simulator zawiera całą
główną linię BNSF od Shelby do Whitefish, która
jest aktualnie obsługiwana przez The Burlington
Northern i przedsiębiorstwo Santa Fe Railway
Company oraz Kalispell Branch.
Będziesz poruszał się na zachodzie, droga
prowadzić będzie po preriach Montany, obsianych
polami pszenicy, zobaczysz stada bydła i miniesz
kilka małych gospodarstw rolnych prowadzących
rancho, przez cały ten czas patrząc na
zbliżające się wzniesienia skał Montany. Na 84
mili między Shelby i Marias Pass, wjedziesz na
wysokość 1,950 stóp, ale dzięki wysiłkom z Great
Northern i jej konstruktorów, nigdy nie
przewyższysz stopnia o 1.2%.

Raz robisz długą, twardą
wspinaczkę do Marias Pass co staje się naprawdę
fajną częścią podróży: szczęśliwie puszczając w
obieg twój pociąg, na 79 mili w dół 1.8% na 1
stopień przechylenia, gubiąc tym samym 2,173
stóp wysokości. A przejeżdżać będziesz przez
takie znane miasta jak: Blacktail, Red Eagle
oraz Columbia Falls. Gdy spojrzysz w prawo z
boku ujrzysz Essex (18 mil na zachód) i będziesz
widział sławny Zajazd Izaak Walton, były barak
firmy Great Northern i punkt załogi utrzymania.
Teraz ten budynek zyskał sobie sporą popularność
wśród fanów kolei oraz wśród podróżnych.
Nie musisz się spieszyć, zrób to bezpiecznie, a
dostaniesz swój skład punktualnie do Whitefish.
Tylko nie zapominaj nacieszyć się scenerią.
Historia trasy
W 1980 roku Great Northern
Railway była większą firmą kolejową wśród takich
firm jak Midwestern Railroad. Działa na
obszarach: Minesota, Północna Dakota, Montana i
Manitoba. Jednakże pewien człowiek James J. Hill
który zrezygnował z Great Northern Railway,
przeszedł do mniejszych firm kolejowych z pewną
wizją. Domagał się od Northern Pacific Railroad
budowy połączenia Rockies and Cascades do Puget
Sound. Hill wygrał przetarg i wybudował linię,
która łączyła Great Lakes (Wielkie Jeziora) wraz
z Pacyfikiem. Konstruktor tym samym zyskał miano
"Budowniczy Imperium".
Koleje umożliwiły Stanom
Zjednoczonym powiększenie gospodarki na zachód
kontynentu. Zakończenie pierwszej
transkontynentalnej kolei , w której brał udział
Central Pacyfik i Railroads Pacyfiku Union, w
1869 było tylko początkiem. Inne linie poszły
zarówno na północ i na południe, ponieważ kolej
w Stanach byłą bardzo potrzeba do dalszego
rozwoju gospodarki, uprzemysłowienia i polityki.
Przemysłowym liderom bardzo zależało na tym aby
wreszcie powstała sieć połączeń kolejowych,
które by przewoziły towaru z miejsca na miejsce
co bardzo usprawnia działanie gospodarcze.
Tory docierały dalej na zachód, a dla
przypomnienia było to w XIX wieku, kiedy to
zaczęła się kolonizacja obszarów rolniczych,
przemysłowych oraz górskich. Jednakże nie
wszystko szło zgodnie z planem. Budowniczowie
torowiska napotkali co rusz na nowe problemy.
Jednym z nich był skaliste góry, przez które
miała ciągnąc się sieć. Southern Pacific zrównał
po drodze nizinę budując tym samym połączenie z
Nowym Meksykiem, Arizoną aż do Kalifornii, kiedy
to w 1883 roku Northern Pacific uderzał w stronę
Montany.
Zadaniu podjęła się również firma
Great Northern Railway, by znaleźć niższe
wzniesienie dla przejścia do Montany. W 1893
przedsiębiorstwo odniosło sukces, w procesie
tworzącym jeden z najbardziej spektakularnych
linii szyny w wszystkim Północnej Ameryce:
przejście Skalistych Gór o 5,213-stopa zwaną
Marias Pass. W następnym wieku linia, teraz
obsługiwana przez The Burlington Northern i
Santa Fe Railway Company pozostają dramatyczną i
zapierający dech, symboliką "amerykańskiego
robotnika kolejowego".
Dodatkowe źródła
www.bnsf.com
|