O GRZE



Northeast Corridor

Położenie

Wschodnie Stany Zjednoczone, Pensylwania, Filadelfia, Waszyngton

 

Długość trasy

135 mile (220 km.)

 

Przewoźnik

Amtrak

 

Ograniczenie na trasie

125 mph (ok. 240 km/h)

 

Pociągi dla gracza

Acela Express, Acela HHP-8

 

Stacje kolejowe

Philadelphia, Chester, Claymont, Wilmington, Elkton, Perryville, Aberdeen, Edgewood, Baltimore, BWI Airport, Odenton, New Carrolton, Washington

 

O trasie

Sekcja Northeast Corridor umodelowała w grze Train Simulator była kiedyś nazywana linią Pennsylvania Railroad, która ciągła się między Filadelfią i Waszyngtonem. Teraz na trasie Corridor "rządzi" firma Amtrak, wznawiając na ten odcinek wiele pociągów pasażerskich swojej rodzimej produkcji. Trasę zaczynasz od Filadelfii, która biegnie przez takie okolice jak Wilmington. Kierując się dalej na południe przejeżdżasz przez Chesapeake Bay. Kilka minut, gdy skrzyżujesz rzekę Susquehanna w Havre de Grace (Maryland), znajdziesz się niedługo w Baltimore. A od tej stacji szybko dotrzesz superpociągiem do miasta Waszyngtonu.

 

 

Amtrak przeprowadza napięty plan z szybkim pociągiem, zwanym Acela Express, pokonując dystans od Filadelfii do Waszyngtonu w czasie nie dłuższym niż półtorej godziny. Po drodze Acela zatrzymuje się w Wilmington, Baltimore, na Stacji Portu Lotniczego BWI oraz w Nowym Carrolltonie. Tą trasę, z postojami pokonuje w dwie godziny. Czy uda Ci się to osiągnąć?

 

Historia trasy

Dość długo koleją Ameryki była spółka The Pennsylvania North America, która otrzymała w 1846 status, który pozwolił na powiększenie terenu kolejowego z Filadelfii po Pittsburg, pokonując tym samym góry Allegheny. Wówczas ten odcinek był wielkim darem dla mniejszych przedsiębiorstw.

Budując, kupując i dzierżawiąc, firma od 1872 została w końcu "sponsorowana" przez rząd. Wówczas wtedy kolej przez następne 60 lat stworzyła nowy program linii i poprawy swoich usług, a w 1908 mógł rządzić już na świeżym powietrzu we wspaniałym Waszyngtonie. Od Przez dwa lata od 1933 rozpoczęła się elektryfikacja wszystkich linii między Nowym Jorkiem i Waszyngtonem.

Konkurencja pasażerska wzdłuż stawała się już bardzo intensywna, coraz bardziej przeciwstawiając się PRR przez usługi Baltimore i B&Zero Ohio. A sami klienci korzystali z co rusz nowych osiągnięć technicznych i zachęt danej firmy. Na trasach można było jeździć legendarnymi pociągami taki jak: Colonia, Senator, The Congressional czy też Yankee Clipper. Było w czym wybierać. Każda z firm miała swojego faworyta i robiła wszystko aby jej dochody co ruch wzrastały.

Podczas II wojny światowej, Northeast Corridor przeżywał wielkie zatłoczenie, w którym usługi oferowane przez PRR wzrosły czterokrotnie. Powojenny okres nie przynosił już takich zysków, gdyż zaczęto masową produkcję samochodów i ciężarówek. Później wkroczyły lotnictwo i to już całkowicie wpłynęło na biznes kolei. I od 1950 kolej stawała już powoli w coraz większych długach finansowych.

W 1968 PRR, otrzymała w zamian następnego wroga New York Central Railroad (Centralna Kolej Nowego Jorku). Ale i ona nie utrzymała się zbyt długo na rynku. Po dwóch latach ogłosiła bankructwo. Wówczas zastanawiano się ponownie nad usługą pasażerską. Penn Central przeszedł na stronę niedawno utworzonego Amtraku. W 1976 rząd utworzył Consolidated Rail Corporation (Skonsolidowaną Korporację Szyny), zwaną inaczej Conrail chcąc dobrze już kontrolować działania Penn Central i innych mniejszych firm przewozowych, które miały w najbliższym czasie splajtować.

Dla Amtraku Northeast Corridor był zarówno okazją jak i wyzwaniem. Za czasów PRR, zastanawiano się nad rozwojem programu pasażerskiego, który w pewnym okresie przejawiał się obfitością finansową. I również tej okazji nie chciał zmarnować Amtrak. Zaczął przedłużać program, ulepszał go na różne sposoby nabywając nowe lokomotywy, wagony pasażerskie. Te wysiłki zaowocowały dopiero w tym okresie, kiedy to Amtrak wprowadził superszybkie pociągi Aceli i zaczął świadczyć z nimi nowe usługi.
 

Dla fanów kolei i entuzjastów na całym świecie, fraza "Northeast Corridor" ("Północno-wschodni Korytarz") znaczy szybko przejeżdżać przez miasta i dojechać do wybranego celu.

Od 150 lat szyny Northeast Corridor rozciągają się od Bostonu przez Massachusetts do Waszyngtonu ażeby kontynuować tradycję przejść amerykańskiego biznesu, przemysłu i rządu.

Dziś Northeast Corridor jest miejsce na którym poruszają się szybkobieżne pociągi Aceli, najszybsze w całej Ameryce. W grze, będziesz mógł przejechać odcinek od Filadelfii do Waszyngtonu, na sekcji Corridor (Korytarza), który kiedyś nazywany był Pennsylvania Railroad (PRR), czyli tłumacząc Kolej Pensylwanii.

 

Amtrak

Amtrak jest jedynym amerykańskim przewoźnikiem, którego właścicielem jest rząd federalny. W zasadzie Amtrak obsługuje tylko przewozy pasażerskie. W zasadzie - gdyż nie ma przeszkód, aby każdy dalekobieżny skład, jadący kilka tysięcy mil, zabierał ze sobą ładunki - głównie naczepy samochodowe.

Firma obsługuje różne klasy przewozów. Z jednej strony są to przewozy pomiędzy bliskimi aglomeracjami, obsługiwane krótkimi składami, z lokomotywami na każdym końcu.
Oprócz przewozów między sąsiednimi aglomeracjami, Amtrak słynie z luksusowych dalekobieżnych pociągów o bardzo poetyckich nazwach ('California Zephyr', 'Southwest Chief', 'Texas Eagle', czy 'Empire Builder') przemierzających tysiące mil (znaleziony przeze mnie w rozkładzie 'Sunset Limited Route' jedzie 2.770 mil w 62 godziny i 25 minut z Los Angeles (CA) do Orlando (FL)). Pociągi prowadzone są dwoma-trzema spalinowymi lokomotywami, zaś w składzie znajdują się luksusowe wagony sypialne, wagony obserwacyjne, restauracyjne i w końcu pocztowe czy też towarowe.

 

Dodatkowe źródła

www.acela.com

www.amtrak.com

copyright © 2003-2014 TrainSim.pl    design by Nemesis    all rights reserved