Northeast Corridor
Położenie
Wschodnie Stany Zjednoczone,
Pensylwania, Filadelfia, Waszyngton
Długość trasy
135 mile (220 km.)
Przewoźnik
Amtrak
Ograniczenie na trasie
125 mph (ok. 240 km/h)
Pociągi dla gracza
Acela Express, Acela HHP-8
Stacje kolejowe
Philadelphia, Chester, Claymont, Wilmington,
Elkton, Perryville, Aberdeen, Edgewood,
Baltimore, BWI Airport, Odenton, New Carrolton,
Washington
O trasie
Sekcja Northeast Corridor
umodelowała w grze Train Simulator była kiedyś
nazywana linią Pennsylvania Railroad, która
ciągła się między Filadelfią i Waszyngtonem.
Teraz na trasie Corridor "rządzi" firma Amtrak,
wznawiając na ten odcinek wiele pociągów
pasażerskich swojej rodzimej produkcji. Trasę
zaczynasz od Filadelfii, która biegnie przez
takie okolice jak Wilmington. Kierując się dalej
na południe przejeżdżasz przez Chesapeake Bay.
Kilka minut, gdy skrzyżujesz rzekę Susquehanna w
Havre de Grace (Maryland), znajdziesz się
niedługo w Baltimore. A od tej stacji szybko
dotrzesz superpociągiem do miasta Waszyngtonu.

Amtrak przeprowadza napięty plan
z szybkim pociągiem, zwanym Acela Express,
pokonując dystans od Filadelfii do Waszyngtonu w
czasie nie dłuższym niż półtorej godziny. Po
drodze Acela zatrzymuje się w Wilmington,
Baltimore, na Stacji Portu Lotniczego BWI oraz w
Nowym Carrolltonie. Tą trasę, z postojami
pokonuje w dwie godziny. Czy uda Ci się to
osiągnąć?
Historia trasy
Dość długo koleją Ameryki była
spółka The Pennsylvania North America, która
otrzymała w 1846 status, który pozwolił na
powiększenie terenu kolejowego z Filadelfii po
Pittsburg, pokonując tym samym góry Allegheny.
Wówczas ten odcinek był wielkim darem dla
mniejszych przedsiębiorstw.
Budując, kupując i dzierżawiąc, firma od 1872
została w końcu "sponsorowana" przez rząd.
Wówczas wtedy kolej przez następne 60 lat
stworzyła nowy program linii i poprawy swoich
usług, a w 1908 mógł rządzić już na świeżym
powietrzu we wspaniałym Waszyngtonie. Od Przez
dwa lata od 1933 rozpoczęła się elektryfikacja
wszystkich linii między Nowym Jorkiem i
Waszyngtonem.
Konkurencja pasażerska wzdłuż stawała się już
bardzo intensywna, coraz bardziej
przeciwstawiając się PRR przez usługi Baltimore
i B&Zero Ohio. A sami klienci korzystali z co
rusz nowych osiągnięć technicznych i zachęt
danej firmy. Na trasach można było jeździć
legendarnymi pociągami taki jak: Colonia,
Senator, The Congressional czy też Yankee
Clipper. Było w czym wybierać. Każda z firm
miała swojego faworyta i robiła wszystko aby jej
dochody co ruch wzrastały.
Podczas II wojny światowej, Northeast Corridor
przeżywał wielkie zatłoczenie, w którym usługi
oferowane przez PRR wzrosły czterokrotnie.
Powojenny okres nie przynosił już takich zysków,
gdyż zaczęto masową produkcję samochodów i
ciężarówek. Później wkroczyły lotnictwo i to już
całkowicie wpłynęło na biznes kolei. I od 1950
kolej stawała już powoli w coraz większych
długach finansowych.
W
1968 PRR, otrzymała w zamian następnego wroga
New York Central Railroad (Centralna Kolej
Nowego Jorku). Ale i ona nie utrzymała się zbyt
długo na rynku. Po dwóch latach ogłosiła
bankructwo. Wówczas zastanawiano się ponownie
nad usługą pasażerską. Penn Central przeszedł na
stronę niedawno utworzonego Amtraku. W 1976 rząd
utworzył Consolidated Rail Corporation
(Skonsolidowaną Korporację Szyny), zwaną inaczej
Conrail chcąc dobrze już kontrolować działania
Penn Central i innych mniejszych firm
przewozowych, które miały w najbliższym czasie
splajtować.
Dla Amtraku Northeast Corridor był zarówno
okazją jak i wyzwaniem. Za czasów PRR,
zastanawiano się nad rozwojem programu
pasażerskiego, który w pewnym okresie przejawiał
się obfitością finansową. I również tej okazji
nie chciał zmarnować Amtrak. Zaczął przedłużać
program, ulepszał go na różne sposoby nabywając
nowe lokomotywy, wagony pasażerskie. Te wysiłki
zaowocowały dopiero w tym okresie, kiedy to
Amtrak wprowadził superszybkie pociągi Aceli i
zaczął świadczyć z nimi nowe usługi.
Dla fanów kolei i entuzjastów na całym świecie,
fraza "Northeast Corridor" ("Północno-wschodni
Korytarz") znaczy szybko przejeżdżać przez
miasta i dojechać do wybranego celu.
Od 150 lat szyny Northeast Corridor rozciągają
się od Bostonu przez Massachusetts do
Waszyngtonu ażeby kontynuować tradycję przejść
amerykańskiego biznesu, przemysłu i rządu.
Dziś Northeast Corridor jest miejsce na którym
poruszają się szybkobieżne pociągi Aceli,
najszybsze w całej Ameryce. W grze, będziesz
mógł przejechać odcinek od Filadelfii do
Waszyngtonu, na sekcji Corridor (Korytarza),
który kiedyś nazywany był Pennsylvania Railroad
(PRR), czyli tłumacząc Kolej Pensylwanii.
Amtrak
Amtrak
jest jedynym amerykańskim przewoźnikiem, którego
właścicielem jest rząd federalny. W zasadzie
Amtrak obsługuje tylko przewozy pasażerskie. W
zasadzie - gdyż nie ma przeszkód, aby każdy
dalekobieżny skład, jadący kilka tysięcy mil,
zabierał ze sobą ładunki - głównie naczepy
samochodowe.
Firma obsługuje różne klasy przewozów. Z jednej
strony są to przewozy pomiędzy bliskimi
aglomeracjami, obsługiwane krótkimi składami, z
lokomotywami na każdym końcu.
Oprócz przewozów między sąsiednimi
aglomeracjami, Amtrak słynie z luksusowych
dalekobieżnych pociągów o bardzo poetyckich
nazwach ('California Zephyr', 'Southwest Chief',
'Texas Eagle', czy 'Empire Builder')
przemierzających tysiące mil (znaleziony przeze
mnie w rozkładzie 'Sunset Limited Route' jedzie
2.770 mil w 62 godziny i 25 minut z Los Angeles
(CA) do Orlando (FL)). Pociągi prowadzone są
dwoma-trzema spalinowymi lokomotywami, zaś w
składzie znajdują się luksusowe wagony sypialne,
wagony obserwacyjne, restauracyjne i w końcu
pocztowe czy też towarowe.
Dodatkowe źródła
www.acela.com
www.amtrak.com
|