Settle - Carlisle
Położenie
Północno - zachodnia Wielka
Brytania
Długość trasy
72 mile (116 km.)
Przewoźnik
Midland Railway, LNER
Ograniczenie na trasie
105 mph
Pociągi dla gracza
Flying Scotsman LNER No.4472
Stacje kolejowe
Carlisle, Armathwaite, Lazonby, Langwathby,
Appleby, Kitby Stephen, Garsdale, Dent,
Ribblehead, Horton (Ribblesdale), Settle
O trasie
Symulator pociągu zawiera całą
linię od Settle do Carlisle z roku 1920.
Będziesz przejeżdżał przez piękną okolicę, gdzie
murki kamienne oddzielają pole jęczmienia,
pastwiska krów. Umiejętnie kontroluj użycie
pary, gdyż wjeżdżając na liczne górki, do Blea
Moor raczej nie możesz się zatrzymać na
pustkowiu, ażeby Twoi pasażerowie nie poczuli
się zawiedzeni. Jeśli chcesz podtrzymać słynną
historię pociągu ekspresowego Flying Scootsmana
(Latającego Szkota) - to jednak bądź na każdej
stacji o czasie...

Historia trasy
Zbudowana w roku 1870, by
pokazać, że można się szybko poruszać koleją.
Wówczas w tamtych czasach pobicie rekordu
prędkości dążyło do jak najlepszemu prestiżu
firmy przewozowej. Rywalizacja między kolejami
angielskimi, a szkockimi przerodziła się szaloną
manię w walce o klienta. Linia Settle & Carlisle
Railway ("S&C") była chyba najbardziej
dramatyczną angielską linią przewozową. Ciągnęła
się przez Park Narodowy Yorkshine przez Peniny,
jadąc obok kolejnego Parku "Dzielnicy Jeziora"
na zachodzie.
Setki budowniczych tej trasy straciło życie, od
nieszczęśliwych wypadków, poprzez walki, a
skończywszy na ospie.
Szczególnie budując most Ribbleshead, który w swojej konstrukcji
posiada 24 masywne łuki kamienne na wysokości
104 stóp i jednym przęśle o długości 31 metrów ponad
wrzosowiskiem. Przy jego właśnie budowie zginęło
bardzo dużo ludzi, aż kolej zapłaciła na
ekspansję miejscowego cmentarzyska.
Midland Company chciało wybudować jak najprędzej
szybką linię dając jej przezwisko linii
"Wleczącej". Wyszczególniło nachylenia nie
większe niż 1 w 100, na ciężkim pociągu,
"fireman" mógłby użyć, aż pięć ton węgla i linia
czasami została użyta jako próbny szlak, by
porównać władzę różnych lokomotyw i konkurencję.
S&C jest wyzywającą linią dla maszynisty o
każdej pogodzie, ale jego wyzwania są osiągalne
podczas wiosny i wichrów jesieni i podczas zimy.
Dodatkowe źródła
www.flyingscotsman.co.uk
|